2012. szept. 29.

"Dann wird alles gut..." - Baleset és műtét


"Dann wird alles gut..."
(Tokio Hotel - Durch den Monsun)


Néha Isten fel akarja nyitni a szemünket...
Ha kell drasztikus lépéssel...
Néha minden csak egy pillanat műve... 




Minden szép és jó volt, újra megszerettem a sulit és beleszerettem a Kémiába, valamint Biológiába... A fakt is tök állat volt erre ez történik... A lányokkal sulihét előtt arról beszélgettünk, hogy olyan jó lenne, ha hosszabb lenne a nyári szünet. Én konkrétan azt mondtam, "Szívesen itthon maradnék még egy hónapot!". Hát teljesült a vágyam... 


"Erre mondják, vigyázz mit kívánsz!"

Nah és akkor eljött a csütörtök (szeptember 6) utolsó órája, tesi óra... Minden oké, csináltam rendre a feladatokat, mikor jött az indián szökdelés ... Jól akartam csinálni, tökéletesen, ahogy egy jó diák csinálja... Ez volt a baj, ugyanis egyik ugrásnál, mikor leérkeztem, egy reccsenést hallottam, majd előrehajoltam. Azt gondoltam, Mi történt? Miért dőltem előre? Nah, nyomás, csináljuk tovább. Ezután ráléptem a bal lábamra, majd a jobbra akartam, de annyira fájt, hogy levetettem magam a földre. Nem szoktam sírni, nah jó ritkán... (Gyerekkorom óta bennem volt, hogy nem szabad sírnom, erősnek kell lennem, én vagyok a legidősebb, hát viselkedjek is úgy)... Akkor zokogtam! Nem értettem mi van. Bal lábamat magam alá húztam és próbáltam elfojtani a sírásom.


"Nem lehetek gyenge! Én nem!"

Azt hitték, a bal lábam fáj, pedig nem! Az csak a támaszom volt. A jobb lábam fájt, amit enyhe spiccben egyenesen elfektettem. Nagyon fájt. A tanárnőm észre sem vette, a barátnőim vették észre, hogy valami nincs rendben, és a másik csoport tanárnője, Enikő tanárnő és ő is látott el. A tesitanárnőm aztán levitt a buszvégállomásra, mivel az igazgató úr szerint 


"Nem indokolt a mentő hívása!"

Aztán onnan felszálltam a buszomra. A megállóban már anyu várt. Hazaugráltam anya segítségével. Otthon pihentem kicsit, majd megnéztem, hogy milyen sérülésem is lehet. Meg is találtam.


Elszakadt az Achilles-ínam...

Anyu kinevetett és leszidott, hogy ne szimuláljak, sőt ennek fejében még meg is rángatta a lábam ujját, amin csak röhögtem.  Nem dagadt be a lábam és nem is kékült be. 
Másnap megint nem tudtam talpra állni, így egy ismerősünk elvitt Dorogra, a sebészetre. Ott átküldtek a "röntgenbe" (az épületet csak így hívjuk), ahol ultrahanggal megnézték a szöveteket. Szép képek lettek. Ezzel felküldtek Esztergomba, ahol a Doki pattogott...

"Sürgősségivel kellett volna felküldeni!
Azonnal meg kellett volna operálni!"

De nem lehetett... Sürögtek-forogtak körülöttem a dokik és ápolók, hogy mindent megcsináljanak. EKG, vérvétel, röntgen gipsz. Levettek 3 egység vért tőlem, a szívemmel nem volt baj, a röntgenben kiderült, hogy a tüdőmmel sem. De olyan cikinek éreztem a szitut, félmeztelenül kellett lennem idegen FÉRFIAK előtt... Soha, senki nem látott még melltartó (bikinifelsőre gondolj! Nem mutogatom a melltartómat és a strandon is feszélyezve vagyok...) nélkül és most kétszer is le kellett vetkőznöm! 
A gipszemet Alastor Moody csinálta, tök nagy arc volt. :D Azért neveztük el így anyuval mert így állt a szeme, de egy nagyon édi, mosolygós pali volt, de a nevét nem tudom...


Hétvégén ünnepeltük lányokkal az 5. szülinapunkat!
Éljen a TÜT! Tütűűűűűűűűűűűűűűűt!

Amit sikeresen elbasztam... Hétfőn (szeptember 10) aztán kórházba kerültem, még egyszer vettek vért, majd 11 órakor elvittek a műtőbe. Mosolyogva toltak be az altatóba. Nem féltem. Mitől féltem volna? Csak mikor a Branült betették, az fájt és az egy egész napig birizgált. A műtősök ott mérgelődtek, hogy kevés a K vitamin és 4 egység vérből 3 alvadékos volt. Volt ott egy nagyon jófej főorvos, aki éppen akkor jött be. 


"Ha 4-ből 3 alvadékos volt, akkor ennél már csak jobb lesz! Vigyük műteni!"

Délben betoltak a műtőbe. Azután tudtam meg, hogy ez a főorvos adta be a gerincérzéstelenítőt. Fel kellett ülnöm és se felső, se melltartó nem volt rajtam. A doki ilyet szólt: "De ritkán látok ilyen csinos, fiatal lányokat félmeztelenül." Én meg a csinos? ... De kedves volt. Aztán azt mondta kicsit meg fog csiklandozni. Hát jól megnyomkodta a gerincem körüli rész a derekamon. Fájt. De nem volt durva. Majd beszúrta a tűt, amit nem is éreztem. Ő mondta, hogy megvagyunk.


"Olyan erős ínai vannak, hogy nem tudtam átszúrni rajtuk. Nem tudom, hogyan szakadhatott el az Achillese."

Nem hittem a fülemnek. Erősek az ínaim? Aztán visszafektettek az asztalra. Ekkor az ablakon bemászott Hámori főorvosúr. Megdöbbentem.


"Úristen! Egy ilyen ember fog engem megműteni? Ki közlekedik ablakon? Mire való az ajtó?"

Egyik műtős megkötötte a sapkámat... Hát én nem gumisat kaptam, hanem kötőset. Érzéstelenítős dokim, Mr. Poéngyáros, mikor meglátott úgy reagált: "Hát ki volt, aki ilyen édesen megkötötte ezt neked, angyalom!" Ezen mosolyognom kellett. Nem féltem addig sem, de akkor szabály szerűen a sírás kerülgetett a röhögéstől. Megkérdezte aztán, hogy érzem-e combom és mondtam, hogy nem. Kicsit furcsállta  Gyorsan hatott nálam az érzéstelenítő. Aztán hasra fektettek, betakargattak, mert vacogtam. Az infúzióban nem tudom mi volt, de annyira megnyugtatott, hogy szerintem a szívem is lassabban vert. Mr. Jófej ezután leguggolt elém. "Kukucs!" Már nem tudtam megállni elnevettem magam. Aztán kiment a doki és annyira nem volt már érdekes a dolog és elaludtam. 30 percet voltam a műtőben és újabb 30-at az ébredőben. Visszakaptam a spiccgipszemet, majd visszavittek a Trauma-osztályra. Anyu várt rám. A szemén láttam, hogy sírt. Rámosolyogtam.
Beszélgettünk anyuval, h mi volt a műtőben, meg milyen jófej volt Mr. Humor Herold, aztán be-bealudtam. Meglátogatott aznap Ann is, aztán mikor elmentek, elsírtam magam. Egyedül hagytak az idegenekkel... Nem akarok itt maradni. Nem ehettem, nem ihattam és nem tudtam mozgatni a lábam. Éjfélre ment ki a zsibbadás a lábamból, pedig úgy volt, hogy 5-ig kimegy belőle... Jah. Utána végre ehettem. A gyomrom helyén egy óriási lyukat éreztem egész délután, mivel étlen, szomjan kellett aznap bemennem. Szörnyű volt.
Anyu minden nap bent volt aztán, reggel 9-től este 6-ig és egy járókerettel tudtam is közlekedni, szóval jó volt. Kedden (szeptember 11) találkoztunk Mr. Viccessel (bocsi a hülye neveket, de akkoris ilyen volt), aki azonnal...


"Sziaaa! Hát, hogy vagy? Nagyon ügyes voltál ám! Nah gyógyulgassál!"

Valahogy mindenkitől azt hallottam, hogy "De ügyes voltál!", mindenki mosolygott, ha meglátott és szinte összetörték magukat, hogy segítsenek nekem. Nagyon megdöbbentem. "Az emberekben még van ilyen érzés?" Mindenhol a szörnyűséget, a halált, mások eltiprását és a korrupciót lehet látni. Újra elkezdtem hinni az emberi fajban! Talán még van bennük egy cseppnyi jóság, ami megmenthető. Hihetetlen volt számomra az ilyesmi. Én aki az örök gúny és szenvedés világában tengődök az emberek miatt, kaphatok tőlük szeretetet is? Osztálytársaimról nem is beszélve. Hétfőtől csütörtökig (szeptember 10-13) voltam a kórházban Eszter (Katánk) kétszer is benézett hozzám. Dorina is bent volt és Ann ismét bejött hozzám még szerda este. És ami a többi 32 embert illeti az osztályomban... Mindenki ír face-en, hogy szóljak ha kell valami házi, vagy vázlat, gyógyuljak meg, mert hiányzok. Hiányzok? Komolyan? Ennyire észrevehető, hogy nem vagyok? Sőt mondták, hogy az is hiányzik nekik, hogy azt mondom: "Menjünk, mert el fogunk késni óráról!" Pedig még 5 teljes perc van a szünetből. 


"Olyan boldog vagyok, hogy ilyen barátaim vannak!"

Otthon aztán mama egy kiadós finom ebéddel várt engem. Ám nem tudtam nagyon enni, ami anyut nagyon aggasztotta. Szerinte túl keveset ettem. Le is dobtam egy 5-öst szerintem, nem tudom pontosan, hogy mennyit, de a hasam laposabb. Anyu minden nap bead egy injekciót a Trombózis elkerülése végett, de fél beadni, mert szilvalila lett mindkét karom tőle. Aztán a hasamba kezdte adni, ami szintén belilult. Aztán észrevettük, hogy lesz benne egy kis buborék, ha elkezdi beadni nekem az a vackot, így mindig nézi, hogy meddig adta be. Amióta a buborék mindig a fecskendőben marad, azóta nem lilulok. A lábam egész idő nem fájt, csak egyszer, mikor elestem és beütöttem a sarkam. Hátul nem volt gipszem, csak elől. 


Szeptember 21-én, pénteken, kivették a varratokat. 

Nagyon féltem, hogy fájni fog, de nem fájt, csak az utolsó, mert az mélyebben volt a sebben. Visszakaptam ismét a spiccgipszet, amit Alastor Moody csinált és hazaküldtek. 


Tegnap szeptember 28-án megkaptam a visszafeszítőgipszet.

Majdnem kaptam járót, de be volt dagadva a lábam. És elfelejtettem elkérni a gipszet. :( Kaptam egyet hátulról... Fájt, mikor a 10-20 fokos szögben álló lábamat 90 fokosba feszítette, de nem nyüszítettem .. Inkább Tokio Hotel - Redent és Totgeliebtet énekeltem, éppen ami eszembe jutott... 

Tokio Hotel - Reden


Hallo, Du stehst in meinder Tür

Es ist sonst niemand hier, ausser Dir und mir
Komm doch erstmal rein, der Rest geht von allein
In Zimmer 483

Hier drinnen, ist niemals richtig Tag
Das Licht kommt aus der Minibar
Und morgens wirds hier auch nicht hell
Wilkommen im Hotel

[...]

Tokio Hotel - Totgeliebt


Ich halt den brief
In meiner kalten hand
Der letzte Satz war lang
Solang er noch brennt
Schau ich ihn an

Mit jeden Zeile
Stirbt ein Gefühl
Was bleibt ist Finsternis
Ein Schauer von Dir
Hilft nicht mehr viel

Es bringt mich um
Wir ham uns totgeliebt
Es bringt mich um
Weil unser Traum

In Trýmmern liegt
Die Welt soll schweigen
Und fýr immer einsam sein
Wir sind verloren

Auch wenn die Mýchte
Sich vereinen
Es ist vorbei

[...]

Azóta megint nem fáj, de nehezebb ezzel aludni, mint az előzőben. No nem baj! Szeptember 5-én kapom a járógipszet és végre mehetek suliba és utolsó 2 évemben nincs tesim! Nos Krisztina tanárnő, végre megszabadultam magától! Örökre! 






Drága osztályom és Drága barátaim!
Köszönöm, hogy vagytok nekem és köszönöm, hogy ennyire szerettek! Köszönöm a segítségeteket! Köszönök mindent!

Drága anyu, Drága mama, Drága Húgi 
és te (mocsok) Drága öcsém! 
Köszönöm, hogy mindenben mellettem álltok és ennyire szerettek!



Néha csak akkor vesszük észre, hogy milyen jó dolgok vannak az életünkben, mikor elvesztettük őket.
Hiába gyűlöljük a sulit vagy az osztálytársakat, rá kell jönnünk, mindenből ki tudjuk hozni a legjobbat, csak akarnunk kell!


Én megtanultam újra szeretni az iskolát, azt a sok nehéz házifeladatot, a szenvedést! És megtanultam újra hinni az emberekben! 

Hála a balesetemnek...

Így néz ki a lábamon a varrat:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése